کتاب های صوتی تربیت فرزند

با کتاب های صوتی برای تربیت فرزندان بیش تر آشنا شوید

با کتاب های صوتی برای تربیت فرزندان بیش تر آشنا شوید

دنیا دائما در حال تغییر است و با هر تغییر چیز جدیدی پدید می آید. در حوزه ادبیات، نوآوری که روز به روز برجستگی بیش تری پیدا کرده است، گوش دادن به انواع کتاب های روانشناسی است. بسیاری از والدین ها ممکن است در طول روز فرصت این را نداشته باشند که کتاب های روانشناسی مربوط به تربیت کودکان را مطالعه کنند. تربیت صحیح کودک امری بسیار تخصصی می باشد، که ممکن است همه ی والدین این مهارت را نداشته باشند. جهت کسب مهارت های بیشتر در زمینه تربیت صحیح کودکان می توانید به کلینیک های خودشناسی والدین یزد مراجعه کرده و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارید، در صورتی که زمان کافی برای این کار ندارید بهترین کار استفاده از کتاب های صوتی روانشناسی می باشد.

کتاب صوتی چیزی نیست جز ضبط یک کتاب که توسط راویان حرفه ای، بازیگران یا داوطلبان با صدای بلند خوانده می شود. هدف اصلی آن ها کمک به افراد دارای اختلالات بینایی و یا آن دسته از افرادی که زمان زیادی برای خواندن کتاب ندارند، مناسب می باشد.

کتاب های صوتی تربیت فرزند

قبل از هر چیز، کتاب‌ های صوتی ابزاری عالی برای خوانندگانی است که محدودیت‌های فیزیکی در بینایی دارند، در خواندن از نزدیک مشکل دارند یا حتی دارای اختلال بینایی کامل هستند. کتاب صوتی برای افرادی که می‌ خواهند مطالعه کنند اما زمان کمی دارند نیز ایده‌آل است. آن ها به راحتی می توانند در موقعیت های مختلف روزمره، چه در باشگاه، در حین پیاده روی، رانندگی، شستن لباس ها و موقعیت های متنوع دیگر استفاده شوند.

کتاب صوتی تربیت فرزند

خواندن کتاب های صوتی معمولا توسط خود نویسنده یا راویان حرفه ای انجام می شود. ضبط ها را می توان در فرمت های مختلف مانند CD صوتی، K7، MP3، MP4 و غیره در بازار پیدا کرد. برای غنی‌ تر کردن داستان و موضوعات، استفاده از جلوه‌ های صوتی در پس‌ زمینه معمول است.

مزایای کتاب صوتی

ایجاد تفکر انتقادی: از مزایای فراوان کتاب صوتی می توان به ارتقای مهارت تفکر انتقادی و تحلیلی اشاره کرد. این به این دلیل است که مناطقی از مغز را توسعه می دهد که در تلاش برای پردازش همزمان اطلاعات هستند.

مدیریت زمان موثرتر: کتاب صوتی یک ابزار عالی برای کسانی است که زندگی روزانه بسیار پر هیجانی دارند و می خواهند عادت خواندن را در آن بگنجانند که به شما این امکان را می دهد که از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید هنگام رفتن به محل کار، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تمیز کردن خانه یا رفتن به باشگاه، به چند فصل از کتاب گوش دهید.

کتاب صوتی یا کتاب فیزیکی؟

افرادی هستند که فکر می کنند کتاب صوتی خواننده را از اشتیاق به کتاب دور می کند؛ اما در واقع، این فقط جایگزینی است که دسترسی به دانش ادبی را زیاد می کند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که کتاب ‌های صوتی بسیاری از خوانندگان و شنوندگان را جذب کرده‌ اند که اغلب آن ها جوان هستند.

کتاب هاب صوتی و فیزیکی از نظر محتوا کاملا مشابه هم هستند، افراد زیادی با استفاده از کتاب های صوتی علاقه مند به خواندن کتاب شده اند. بسیاری از والدینی که در تربیت کودکان خود مشکل دارند و نمی دانند چگونه می توانند مهارت فرزند خود را افزایش دهند، استفاده از کتاب های صوتی و یا فیزیکی به آن ها کمک شایانی می کند. کتاب پرورش مهارت اجتماعی و عاطفی کودک یکی از بهترین کتاب هایی است که در زمینه تربیت و افزایش مهارت کودکان در بازار موجود می باشد. شما عزیزان می توانید با مطالعه این کتاب راهکارهای بسیار موثری برای افزایش میزان مهارت کودکان خود کسب کنید.

کتاب صوتی و موفقیت در بازار بین المللی

بازار کتاب‌ های صوتی در کشورهای دیگر به قدری مورد توجه قرار گرفته است که حتی یک «اسکار» برای بازار کتاب آمریکا وجود دارد که به اصطلاح Audie Awards نامیده می‌ شود. این رویداد سالانه برگزار می شود و سردبیران، داستان نویسان کتاب های خود را منتشر می کنند. در میان 24 بخش جایزه، کتاب صوتی سال و بهترین راوی نیز قرار دارد. طبیعتاً، در میان این همه کار روزانه، به راحتی نمی توان زمانی را که دوست داریم مطالعه کنیم، جدا کرد. حالا تصور کنید کتابی را که خیلی دوست دارید در حین ورزش یا حتی انجام تکالیف بخوانید. واقعیت این است که این کار در حال حاضر با کتاب صوتی  امکان پذیر است، روشی برای خواندن که مدتی است مورد استفاده قرار می گیرد، اما هنوز هم چندان میان بسیاری از مردم مورد استقبال قرار نگرفته است. همه افراد ممکن است در رابطه با مزایای کتاب صوتی و دلایل استفاده از آن ها ندانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *